پایگاه اطلاع رسانی مجموعه فرهنگی انصار المهدی (عج) قرچک

فراهم سازی مقدمات ظهور تکلیف هر فرد شیعه می باشد ان شا الله ما نیز پشت سر ولایت فقیه در دوران غیبت از مقدمه سازان و در هنگام ظهور مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف از سربازان لشگر سید خراسانی در خدمت امام زمان باشیم

پایگاه اطلاع رسانی مجموعه فرهنگی انصار المهدی (عج) قرچک

فراهم سازی مقدمات ظهور تکلیف هر فرد شیعه می باشد ان شا الله ما نیز پشت سر ولایت فقیه در دوران غیبت از مقدمه سازان و در هنگام ظهور مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف از سربازان لشگر سید خراسانی در خدمت امام زمان باشیم

پایگاه اطلاع رسانی مجموعه فرهنگی انصار المهدی (عج) قرچک

سید مرتضی آوینی به عنوان یکی از افسران بصیر و بیدار جنگ نرم از همان ابتدا فهمید که دشمن پس از شکست در جنگ فیزیکی برای ما نقشه هایی خواهد داشت از جنس فرهنگ. لذا کار و جهاد فرهنگی، علمی و تبلیغی را بر هر امر دیگری ترجیح داد تا به اندازه خود در این مسیر تلاش های ماندگاری داشته باشد لذا مشی ما و روش ما در جنگ امروز ان شا الله از همین الگو خواهد بود

نگارنده: میلاد ولیان
از آغاز خلقت بشر تاکنون، در تمام طول تاریخ، دو جبهه­ی حق و باطل وجود داشته­اند که متضاد و مقابل هم بوده­اند و هیچکدام وجود دیگری را تحمّل نمی­کند. مثل شب­و­روز که در کنار هم جمع نمی­شوند، حق و باطل نیز قابل جمع نیستند و نمی­توان این دو را قَرین و همراه یکدیگر تصور کرد. یا فقط حق باید حکومت کند، یا باطل؛ یا خداوند باید فرمانروا و ربّ­العالمین باشد، یا شیطان.

و البته بنابر جهان­بینی توحیدی می­دانیم که وجود حق، یک وجود ذاتی و مستقل است و وجود باطل یک وجود عارضی. یعنی وجود حق، اصالت دارد و آنجایی که حق نباشد، باطل است. لذا باطل، یک وجود مستقل نیست و وابسته به عدم وجود حق است[باطل= عدم وجود حق].
بنابراین وقتی می­گوییم «یا فقط حق حکومت کند یا باطل»، ناگزیر از این هستیم که بپذیریم که حکومت باطل، عقلاً امکان وقوع نخواهد­داشت[و نهایتاً اینکه در صورت امکان­وقوع، دیگر امگان بقا و استمرار نخواهدداشت]. لذاست که قرآن کریم از باطل، به کف روی آب تعبیر می­کند، که ماندگار نیست و دیر یا زود از بین خواهد رفت«کَذَالِکَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَ الْبَاطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفَاءً وَ أَمَّا مَا یَنفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فىِ الْأَرْضِ کَذَالِکَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ[رعد/17]».
پس تنها و تنها، حق اصالت دارد و هر جا که وارد شود، باطل نابود می­شود«جَاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کاَنَ زَهُوقًا[إسراء/81]». حق بر ذات اقدس الهی اطلاق می­شود و هرآنچه در عرض او متصور گردد، باطل و محکوم به اضمحلال و فناست.
ضرورت دشمن­شناسی
عالم یکسره عرصه­ جدال حق و باطل است، تا آن زمان که حجّت بالغه­ی از سراپرده­ی غیبت رخ بنماید و حاکمیت حق را بگستراند.
انسان بنا به حکم فطرت الهی خویش، متمایل به حق و حقیقت است؛ لکن اِغوا و تسویلات شیطانی به علاوه­ی نفس امّاره، برخی انسان­ها را در جبهه­ی باطل قرار می­دهد و از آنها سربازانی برای ابلیس می­سازد. در این بین به نظر می­رسد پیروان جبهه­ی حق، مکلّف به ایفای سه وظیفه­ی اساسی باشند:
1. مراقبت کنند که به سمت جبهه­ی باطل و پیروان آن، منحرف و متمایل نشوند.
2. سعی در هدایت پیروان جبهه­ی باطل به سوی حق و حقیقت بنمایند.
3. قاطعانه به دنبال نابود کردن جبهه­ی باطل و حاکمیت شیطان باشند.
تاریخ بشر پر است از صف­آرایی­های این دو جبهه در مقابل هم؛ که هرجا پیروان حق، کوتاهی و سستی کردند، باطل بر آنها چیره شد؛ و هرجا پیروان حق، قویّاً اراده کردند، باطل در مقابل آنها به زانو درآمد.
یک کار اصلی و عمده­ی پیروان حق، دشمن­شناسی است. لازمه­ی دشمن­شناسی این است که بدانند یقیناً دشمنانی دارند و این توهّم توطئه نیست؛ یعنی دچار تحلیل­های غلط نشوند و دشمن را دوست خود تصور نکنند. کیفیت دشمن­شناسی بستگی به هوش، ذکاوت، اراده و بصیرت پیروان حق دارد. در چه صورتی دشمن، شناخته و مغلوب خواهدشد؟ در صورتی که پیروان جبهه­ی حق، احساس­مسئولیت کنند، نسبت به زمانه­ی خود آگاه باشند، دشمن را آنچنان که هست، بشناسند، تاکتیک­ها و تکنیک­های دشمنی او را بررسی کنند، در شناخت دوست و دشمن دچار اشتباه و خطا نشوند و... .
اقسام دشمن
جبهه­ حق[یعنی جامعه­ی مسلمانان] از صدر اسلام تاکنون، با دو قِسم دشمن طرف بوده­اند و هستند: «دشمنان درونی» و «دشمنان بیرونی»، که به تعبیر رهبر انقلاب: «دشمن درونی، خطرناک­تر است». دشمن درونی مثل موریانه، پایه­های نظام اسلامی را از درون ویران می­کند و جامعه از درون مضمحل می­شود. تنبلی، ناامیدی، عدم اعتماد­به­نفس، بدبینی، جدایی دل­ها از یکدیگر، اختلافات، بداخلاقی، فساد، بی­بصیرتی و ... دشمنان درونی جامعه­ی اسلامی هستند. اما دشمن بیرونی؛ هر آن کسی است که بنای اسقاط نظام اسلامی را دارد؛ چه در خارج از مرزهای جامعه­ی اسلامی باشد و چه در داخل آن، که خداوند در مواجهه با آنها می­فرماید «جَاهِدِ الْکُفَّارَ وَ الْمُنَافِقِینَ وَ اغْلُظْ عَلَیهِْمْ[توبه/73]». هر قسم از این دشمنان، دشمن­شناسی خاص خود را اقتضا می­کند.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۸/۳۰
  • ۲۴۸ نمایش
  • منتظر مهدی
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.